Show simple item record

dc.contributor.authorSposetti, Patriziapl_PL
dc.contributor.authorPiemontese, Maria Emanuelapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-24T10:40:04Z
dc.date.available2020-11-24T10:40:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [144]-157pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9490
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe writing skills of university students are a matter of increasing interest. This interest is testified to various studies and operational researches in the European and international research landscape. In this paper We present a reflection based on the first results of a research on writing of students in “Education and Training Science”, “Sapienza” University of Rome, from academic year 2011/2012 to academic year 2015/2016. Teachability of writing and – therefore – importance of education are our theoretical starting points.en_EN
dc.description.abstractZagadnienie kompetencji studentów w zakresie redakcji tekstów wzbudza coraz większe zainteresowanie zarówno w Europie, jak i poza nią, o czym świadczą liczne poświęcone mu badania. Artykuł przedstawia wnioski z badań prowadzonych od roku akademickiego 2011/2012 do 2015/2016, które dotyczyły prac pisemnych studentów studiów magisterskich kierunku pedagogika oraz nauki o edukacji i kształceniu na Uniwersytecie „La Sapienza” w Rzymie. Tezą, stanowiącą punkt wyjścia dla autorek, jest przekonanie, że kompetencje studentów w zakresie reakcji tekstów mogą być rozwijane oraz że ćwiczenie tego typu umiejętności mogą przynieść znaczące efekty.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.subjectuniversity students’ writing skillsen_EN
dc.subjectdidactic of writingen_EN
dc.subjectacademic writingen_EN
dc.subjecteducational researchen_EN
dc.subjectkompetencje studentów w zakresie redakcji tekstówpl_PL
dc.subjectnauczanie redakcji tekstówpl_PL
dc.subjectredakcja tekstów naukowychpl_PL
dc.subjectbadania edukacyjnepl_PL
dc.titleGli studenti universitari non sanno più scrivere? Una riflessione sulle caratteristiche delle scritture di un campione di studenti universitari italiani e sulle possibili strategie didattiche di interventoit_IT
dc.title.alternativeDo university students know how to write? A research on students’ writings in Italian academic context of Education degree courses and a reflection on teaching strategiesen_EN
dc.title.alternativeCzy studenci umieją pisać? Obserwacje dotyczące cech tekstów pisanych przez studentów włoskich uniwersytetów oraz możliwych strategii dydaktycznychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record