Gli studenti universitari non sanno più scrivere? Una riflessione sulle caratteristiche delle scritture di un campione di studenti universitari italiani e sulle possibili strategie didattiche di intervento
View/ Open
Author:
Sposetti, Patrizia
Piemontese, Maria Emanuela
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [144]-157
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: it
Subject:
university students’ writing skillsdidactic of writing
academic writing
educational research
kompetencje studentów w zakresie redakcji tekstów
nauczanie redakcji tekstów
redakcja tekstów naukowych
badania edukacyjne
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The writing skills of university students are a matter of increasing interest. This interest is
testified to various studies and operational researches in the European and international
research landscape.
In this paper We present a reflection based on the first results of a research on writing of
students in “Education and Training Science”, “Sapienza” University of Rome, from academic
year 2011/2012 to academic year 2015/2016.
Teachability of writing and – therefore – importance of education are our theoretical starting
points. Zagadnienie kompetencji studentów w zakresie redakcji tekstów wzbudza coraz większe
zainteresowanie zarówno w Europie, jak i poza nią, o czym świadczą liczne poświęcone
mu badania. Artykuł przedstawia wnioski z badań prowadzonych od roku akademickiego
2011/2012 do 2015/2016, które dotyczyły prac pisemnych studentów studiów magisterskich
kierunku pedagogika oraz nauki o edukacji i kształceniu na Uniwersytecie „La Sapienza”
w Rzymie. Tezą, stanowiącą punkt wyjścia dla autorek, jest przekonanie, że kompetencje
studentów w zakresie reakcji tekstów mogą być rozwijane oraz że ćwiczenie tego typu
umiejętności mogą przynieść znaczące efekty.