Nuove tecnologie – nuove sfide nella didattica
Author:
Kostecka-Szewc, Aleksandra
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [158]-166
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: it
Subject:
new technologiese-learning
flipped classroom
neurodidactic
nowe technologie
e-learning
nauczanie odwrócone
neurodydaktyka
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The aim of this article is to show the challenges concerning new technologies in teaching and
learning foreign languages.
Nowadays, technologies are indispensable and we cannot deny their importance. However
we have to use it in a correct way. The teachers have to lead their students and show them
how to take advantages of all the opportunities that technologies can offer in a smart way,
following and respecting very important neurodidactic inventions. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie wyzwań, które niesie ze sobą używanie nowych
technologii w uczeniu się i nauczaniu języków obcych. W dzisiejszych czasach technologie
są niezbędne. Należy jednak pamiętać, że narzędzia technologiczne są użyteczne pod
warunkiem, że uczniowie korzystają z nich w odpowiedni sposób. Nauczyciele powinni
zatem prowadzić uczniów i pokazywać im, jak w mądry sposób wykorzystywać możliwości,
które dają technologie, opierając się na odkryciach neurodydaktyki.