• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Rozprawy doktorskie (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Rozprawy doktorskie (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samokształecenie historyczne uczniów gimnazjów galicyjskich w dobie autonomii (1867-1918)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
samoksztalcenie_historyczne_uczn_kudla_lucyna_000055.pdf (17.97MB)
Autor:
Kudła, Lucyna
Promotor:
Majorek, Czesław
Język: pl
Słowa kluczowe:
samokształcenie historyczne
Galicja
gimnazjum
autonomia
historical self-education
Galicia
grammar-school
autonomy
Data: 2002
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Czesława Majorka.
Streszczenie
Celem pracy było ukazanie przyczyn, kierunków i treści samokształcenia historycznego podejmowanego przez gimnazjalistów w Galicji w okresie autonomii. Ukazała ona wpływ na uczniów działających ugrupowań politycznych, tworzenie kół naukowych w szkołach i poza nimi, funkcjonowanie bibliotek szkolnych i czytelni uczniowskich. Poddano analizie lekturę historyczną uczniów i udział w uroczystościach szkolnych i patriotycznych. Wpływ na samodzielną edukację miał dom rodzinny, kościół katolicki oraz organizacje naukowe.
 
The purpose of the study was to show the causes, tendencies and contents of historical self-edukation of grammar-school children in Galicia at the time of political autonomy. It revaled the influence of political groups, active at that time, on pupils'activities, the forming of scientific circles at schools and outside schools, the functioning of scool libraries and reading rooms. Pupils' historical reading list and participation in school and patriotic events were subject to analysis. Home, the Catolic Church and scientific organizations exerted influence on independent education.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/952
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image