dc.contributor.author | Waszkiewicz-Raviv, Alicja | pl_PL |
dc.contributor.author | Jasiewicz, Justyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Jupowicz-Ginalska, Anna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-25T20:39:33Z | |
dc.date.available | 2020-11-25T20:39:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 271, Studia de Cultura 10 (4) (2018), s. [114]-124 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9547 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest zaprezentowanie wybranych wyników przeprowadzonego badania kompetencji
cyfrowych młodych ludzi: licealistów i studentów, które pozwolą stwierdzić, jakie
emocje towarzyszą realizacji działań wymagających skorzystania z umiejętności cyfrowych.
W obliczu dynamicznych przemian technologicznych związanych z digitalizacją oraz upowszechnieniem
ICT reakcje emocjonalne w ramach relacji HCI (ang. human computer interaction)
wciąż wymagają pogłębionych analiz. Projekt zrealizowany w Laboratorium Badań
Medioznawczych UW miał dostarczyć odpowiedzi na pytania o zależność pomiędzy biegunem
odczuwanych emocji a niskim lub wysokim profesjonalizmem realizacji zadań w świecie
wirtualnym. Artykuł podejmuje także próbę namysłu metodologicznego nad sposobami pomiaru
naukowego reakcji człowieka w kontakcie z cyberświatem. | pl_PL |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to present selected results of the conducted research on digital
competence of young people: high school and university students. The preliminary results
are to explain, what emotions accompany the implementation of activities requiring the
use of digital skills. In the face of rapid technological changes, related to digitalization and
widespread of ICT, still the emotional reactions within the human computer interactions (HCI)
require in-depth analyses and empirical inquiries. The project realised in Media Research
Laboratory University of Warsaw was supposed to provide answers to questions about the
relationship between the pole of experienced emotions and the low or high professionalism
of tasks in the virtual world. The article also attempts to take up the methodological reflection
on the methods of measuring the scientific reaction of a humans being in communication
within the cyber-world. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | kompetencje cyfrowe | pl_PL |
dc.subject | walencja | pl_PL |
dc.subject | badanie biometryczne | pl_PL |
dc.subject | badanie jakościowe | pl_PL |
dc.subject | digital skills | en_EN |
dc.subject | valence | en_EN |
dc.subject | biometrics | en_EN |
dc.subject | biometcic research | en_EN |
dc.subject | qualitative research | en_EN |
dc.title | Walencja emocjonalna online. Kompetencje cyfrowe a pomiar reakcji emocjonalnych w świetle badań jakościowych i biometrycznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Emotional valence online. Digital competencies and measuring emotional reactions in terms of qualitative and biometric research | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |