• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 291. Studia de Cultura 11 (4). Kulturoterapia: strategie wykorzystywania mediów i kultury w leczeniu, profilaktyce i edukacji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 291. Studia de Cultura 11 (4) (2.092MB)
Autor:
Ogonowska, Agnieszka
Redaktor:
Ogonowska, Agnieszka
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2083-7275
Język: pl, en
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny numer monograficzny czasopisma naukowego „Studia de Cultura”, poświęcony tym razem problematyce kulturoterapii w cywilizacji medialnej XXI wieku. Kulturoterapia to metoda aktywizacji potencjału i rozwijania zasobów człowieka w celu poprawy lub przywrócenia jego dobrostanu psychofizycznego przez aktywne wykorzystanie tekstów i praktyk kulturowych. Uczestnictwo w kulturze symbolicznej oraz aktywne jej kreowanie od starożytności postrzegane jest jako szansa rozwoju człowieka oraz forma przywrócenia temu rozwojowi bardziej pożądanej formy. Na temat zastosowania kulturoterapii w działaniach leczniczych, profilaktycznych i edukacyjno-wychowawczych powstało już wiele publikacji, głównie poświęconych poszczególnym jej formom, np. biblioterapii, filmoterapii lub muzykoterapii, oraz wykorzystaniu w tym procesie innych mediów tradycyjnych. Dynamiczny rozwój kultury, w tym mediów elektronicznych i nowych mediów, oraz bardziej aktywistyczny stosunek użytkowników do jej zasobów (Kultura partycypacji, Kultura Web 2.0/Web 3.0) motywują do ponownej refleksji nad kulturoterapią, stanem badań jej poświęconych oraz do oceny i opisu istniejących praktyk kulturoterapeutycznych (formy, funkcje, strategie, uczestnicy, zastosowania, badanie skuteczności, kompetencje kulturoterapeuty oraz zasady przygotowania do zawodu). Autorzy artykułów publikowanych w tym numerze opisują różnorodne zastosowania mediów w kontekście działań terapeutycznych, edukacyjnych oraz w profilaktyce zdrowia człowieka. Przedmiotem analizy są między innymi: współczesna kultura terapii, wykorzystanie filmów i kina międzykulturowego w tym procesie, w odniesieniu do różnych grup odbiorczych, fototerapia oraz terapeutyczne zastosowania literatury. Jeden tekst został poświęcony działaniom antykulturoterapeutycznym w kontekście wykorzystywania nowych technologii. W dziale „Sprawozdania z imprez zagranicznych” Czytelnicy mogą zapoznać się z tekstem Uniwersytet i komunikacja. Kształcenie wyższe na ziemiach niemieckich i polskich jako fenomen transgraniczny (do 1939 roku), Würzburg, Niemcy, 16–17 września 2019, który dotyczy konferencji naukowej na Uniwersytecie w Würzburgu. Mam nadzieję, że tom monograficzny spotka się z zainteresowaniem Czytelników i pobudzi środowisko badaczy do dalszych interdyscyplinarnych studiów nad tytułową problematyką.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9551
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2019, Studia de Cultura 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image