• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 291. Studia de Cultura 11 (4). Kulturoterapia: strategie wykorzystywania mediów i kultury w leczeniu, profilaktyce i edukacji

Thumbnail
View/Open
AUPC. 291. Studia de Cultura 11 (4) (2.092Mb)
Author:
Ogonowska, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Ogonowska, Agnieszka
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 2083-7275
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl, en
Date: 2019
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny numer monograficzny czasopisma naukowego „Studia de Cultura”, poświęcony tym razem problematyce kulturoterapii w cywilizacji medialnej XXI wieku. Kulturoterapia to metoda aktywizacji potencjału i rozwijania zasobów człowieka w celu poprawy lub przywrócenia jego dobrostanu psychofizycznego przez aktywne wykorzystanie tekstów i praktyk kulturowych. Uczestnictwo w kulturze symbolicznej oraz aktywne jej kreowanie od starożytności postrzegane jest jako szansa rozwoju człowieka oraz forma przywrócenia temu rozwojowi bardziej pożądanej formy. Na temat zastosowania kulturoterapii w działaniach leczniczych, profilaktycznych i edukacyjno-wychowawczych powstało już wiele publikacji, głównie poświęconych poszczególnym jej formom, np. biblioterapii, filmoterapii lub muzykoterapii, oraz wykorzystaniu w tym procesie innych mediów tradycyjnych. Dynamiczny rozwój kultury, w tym mediów elektronicznych i nowych mediów, oraz bardziej aktywistyczny stosunek użytkowników do jej zasobów (Kultura partycypacji, Kultura Web 2.0/Web 3.0) motywują do ponownej refleksji nad kulturoterapią, stanem badań jej poświęconych oraz do oceny i opisu istniejących praktyk kulturoterapeutycznych (formy, funkcje, strategie, uczestnicy, zastosowania, badanie skuteczności, kompetencje kulturoterapeuty oraz zasady przygotowania do zawodu). Autorzy artykułów publikowanych w tym numerze opisują różnorodne zastosowania mediów w kontekście działań terapeutycznych, edukacyjnych oraz w profilaktyce zdrowia człowieka. Przedmiotem analizy są między innymi: współczesna kultura terapii, wykorzystanie filmów i kina międzykulturowego w tym procesie, w odniesieniu do różnych grup odbiorczych, fototerapia oraz terapeutyczne zastosowania literatury. Jeden tekst został poświęcony działaniom antykulturoterapeutycznym w kontekście wykorzystywania nowych technologii. W dziale „Sprawozdania z imprez zagranicznych” Czytelnicy mogą zapoznać się z tekstem Uniwersytet i komunikacja. Kształcenie wyższe na ziemiach niemieckich i polskich jako fenomen transgraniczny (do 1939 roku), Würzburg, Niemcy, 16–17 września 2019, który dotyczy konferencji naukowej na Uniwersytecie w Würzburgu. Mam nadzieję, że tom monograficzny spotka się z zainteresowaniem Czytelników i pobudzi środowisko badaczy do dalszych interdyscyplinarnych studiów nad tytułową problematyką.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9551
Collections
  • 2019, Studia de Cultura 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image