Dobre praktyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w obszarze bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Jurzak-Mączka, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 198, Studia de Cultura 8 (1) (2016), s. [7]-20
Język: pl
Słowa kluczowe:
szkoły wyższedyskryminacja
bezpieczeństwo studentów
prewencja
dobre praktyki
higher education institutions
discrimination
student safety and security
student well-being
prevention
best practices
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
W artykule dokonano analizy dobrych praktyk Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
w zakresie zapewniania bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji studentów i doktorantów.
Krótka analiza przepisów poprzedziła omówienie rozwiązań instytucjonalnych
służących zgłaszaniu problemów w tej sferze, jak również wsparciu psychologicznemu członków
społeczności akademickiej. Omówiono wyniki cyklicznych badań poczucia bezpieczeństwa
szczególną uwagę zwracając na zjawisko dyskryminacji oraz wybrane przykłady działań
edukacyjnych i promocyjnych podkreślając rolę udziału w międzynarodowej kampanii
antyprzemocowej. The article is concerned with an analysis of best practices undertaken by the Jagiellonian
University in Kraków in terms of providing undergraduate students and PhD students with
safety, security and anti-discrimination. A brief analysis of law and regulations preceded
a discussion of the institutional arrangements for reporting such problems, as well as psychological
support for members of the academic community. The results of the cyclic research
project on sense of security with special attention to the phenomenon of discrimination were
presented. The article contains examples of educational and promotional activities highlighting
the role of participation in international anti-violence campaign.