Przeglądaj 2016, Studia de Cultura 8 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 33
-
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 198. Studia de Cultura 8 (1). Rozwiązania antydyskryminacyjne w edukacji formalnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer tematyczny „Studia de Cultura”, tym razem poświęcony rozwiązaniom antydyskryminacyjnym w edukacji formalnej. Na łamach naszego pisma staramy się przedstawiać najbardziej aktualne ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 205. Studia de Cultura 8 (2). Cyfrowa humanistyka
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Oddajemy do rąk Czytelników numer poświęcony cyfrowej humanistyce. Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych, w tym nowych mediów, całkowicie zrewolucjonizował różne obszary codziennego życia i poziomy kultury. Tak dalece ... -
Carol (recenzja)
(2016) -
Dobre praktyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w obszarze bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji
(2016)W artykule dokonano analizy dobrych praktyk Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w zakresie zapewniania bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji studentów i doktorantów. Krótka analiza przepisów poprzedziła ... -
E-book – śmierć książki czy jej nowe życie? Historia, technologia, poezja, rynek
(2016)Celem artykułu jest przybliżenie zagadnienia miejsca literatury elektronicznej we współczesnym świecie, specyfiki tej formy publikowania utworów oraz możliwości, jakie ze sobą niesie. Zarysowano historię powstawania ... -
Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji
(2016)Edukacja medialna w krajach demokracji konkurencyjnej podlega cyklicznym zmianom wprowadzanym przez kolejne elity władzy. Kongres Edukacji Medialnej służył integracji wysiłków podejmowanych przez podmioty instytucjonalne, ... -
Ekonomia wrażliwości a duch posthumanistyki
(2016)Kategoria wrażliwości postludzkiej (nazwa zaczerpnięta z prac Rosi Braidotti) wydaje się pojęciem kluczowym dla zrozumienia charakteru współczesnej posthumanistyki. Nie oznacza ona zakwestionowania wartości człowieka ... -
Fotografia cyfrowa jako źródło poznania
(2016)W opracowaniu dokonano przeglądu pól aplikacji fotografii cyfrowej pod kątem skutków indywidualnych oraz społecznych. Zwrócono uwagę na specyfikę współczesnych autoportretów określanych jako selfies, na to, jakie funkcje ... -
Gender mainstreaming w polityce – gender budgeting w ekonomii. Europejskie programy aktywizacji społecznej kobiet
(2016)Artykuł przedstawia teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania gender mainstreaming i gender budgeting. Są to programy wyrównawcze, inicjowane przez Unię Europejską, których celem są aktywizacja obywatelska oraz ... -
Kategoria Innego/Innej w edukacji literackiej – na przykładzie interpretacji fragmentów Zwady Stanisława Vincenza
(2016)Celem artykułu jest prezentacja interpretacji fragmentów Zwady, którą można wykorzystać w ramach kształcenia literackiego, z elementami edukacji antydyskryminacyjnej. Projekt przeznaczony jest dla studentek i studentów ... -
Kompetencje cyfrowe we współczesnej cywilizacji medialnej
(2016)Celem artykułu jest ukazanie roli kompetencji cyfrowych w świetle wybranych dyrektyw i wskazań UE oraz w odniesieniu do ich modelowego ujęcia zaprezentowanego w polskim Ramowym Katalogu Mediów Cyfrowych z 2014 roku. ... -
Konsumpcyjne praktyki (anty) dyskryminacyjne w edukacji uniwersyteckiej. Rzecz o sytuacji studenta-konsumenta
(2016)Jedną z ważniejszych ról, którą przyszło pełnić współczesnemu człowiekowi, jest rola konsumenta. Nie jest to specjalnie zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że zasady konsumpcyjne zdają się obowiązywać niemalże we wszystkich ... -
Ku dydaktyce afirmatywnej
(2016)Artykuł „Ku dydaktyce afirmatywnej” jest opisem projektu mającego na celu przyjrzenie się doświadczeniu uczenia (się) w sposób systemowy i kompleksowy oraz próbę określenia warunków, które sprzyjałyby wartościom ... -
Kultura rocka a przestrzeń Internetu
(2016)W artykule podjęto refleksję na temat miejsca kultury rocka w przestrzeni Internetu. W kontekście zagadnień konwergencji zwrócono uwagę na wybrane nowe media, interesujące z perspektywy odbiorcy treści o tematyce rockowej. ... -
Literatura postelektroniczna? Od ekranu do kartki papieru, czyli podróż powrotna z bagażem nowych doświadczeń
(2016)W artykule poruszam kwestie wpływu rewolucji mikrokomputerowej i doświadczenia sieci na współczesne praktyki słowne, w tym rozwój literatury elektronicznej, oraz sygnalizuję problem wpływu doświadczenia najnowszych mediów ... -
Męskość i kobiecość w lekturach szkolnych – opis i analiza projektu „Równia Literacka” Fundacji Punkt Widzenia
(2016)Artykuł powstał w oparciu o raport z badań „Męskość i kobiecość w lekturach szkolnych. Analiza treści lektur w szkole podstawowej i gimnazjum z perspektywy równości płci” opracowany i wydany w ramach projektu „Równia ... -
Neoliberalizm polskich gender studies. Czy to backlash odbiera nam słuchaczki/słuchaczy?
(2016)W tekście przedstawiam dzisiejszą kondycję polskich gender studies prowadzonych jako studia podyplomowe. W większości miast co roku nie udaje się utworzyć grup słuchaczy i słuchaczek studiów. Jako „odpowiedzialne” za ów ... -
Nie taki motyl straszny, jak go malują – kulturowy obraz g/Głuchego
(2016)Jednym z podstawowych celów współczesnej edukacji powinno być przełamanie konwencji związanej z wymazywaniem ze społecznej pamięci osób słabosłyszących czy g/Głuchych. Brak zbiorowej świadomości wiąże się często z ...