Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Ślósarz, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 205, Studia de Cultura 8 (2) (2016), s. [141]-157
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja medialnademokracja konkurencyjna
szkolna edukacja
instytucje
samorządy
organizacje pozarządowe
podstawa programowa
media education
competitive democracy
school education
institutions
local authorities
NGO
curriculum
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Edukacja medialna w krajach demokracji konkurencyjnej podlega cyklicznym zmianom
wprowadzanym przez kolejne elity władzy. Kongres Edukacji Medialnej służył integracji
wysiłków podejmowanych przez podmioty instytucjonalne, edukacyjne, rządowe i pozarządowe.
Rekomendacje dotyczyły rozumienia kompetencji medialnych, potrzebnych działań
i wprowadzania nowych technologii. Między pierwszym i drugim Kongresem Edukacji
Medialnej wprowadzono elektroniczne podręczniki i podstawy programowe, odbyto wybory
prezydenckie i samorządowe, podejmowane były inicjatywy w zakresie kształcenia nauczycieli.
Przygotowano też ustawę o mediach publicznych i strategię wdrażania szerokopasmowego
Internetu do szkół. Media education in a competitive democracy countries is subject to cyclical changes. They
are implemented by the consecutive power elite. Media Education Congress served the
integration of efforts undertaken by: institutional entities, educational, governmental and
non-governmental organizations. Recommendations relate to the understanding of media
competence, the necessary actions and the introduction of new technologies. After the
Congress electronic textbooks and curricula were introduced, and initiatives in the field of
teacher education were taken. Also the law on public media and strategy for implementing
broadband Internet to schools has been prepared.