dc.contributor.author | Ślósarz, Anna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-02-11T14:54:39Z | |
dc.date.available | 2020-02-11T14:54:39Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 205, Studia de Cultura 8 (2) (2016), s. [141]-157 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/6829 | |
dc.description.abstract | Edukacja medialna w krajach demokracji konkurencyjnej podlega cyklicznym zmianom
wprowadzanym przez kolejne elity władzy. Kongres Edukacji Medialnej służył integracji
wysiłków podejmowanych przez podmioty instytucjonalne, edukacyjne, rządowe i pozarządowe.
Rekomendacje dotyczyły rozumienia kompetencji medialnych, potrzebnych działań
i wprowadzania nowych technologii. Między pierwszym i drugim Kongresem Edukacji
Medialnej wprowadzono elektroniczne podręczniki i podstawy programowe, odbyto wybory
prezydenckie i samorządowe, podejmowane były inicjatywy w zakresie kształcenia nauczycieli.
Przygotowano też ustawę o mediach publicznych i strategię wdrażania szerokopasmowego
Internetu do szkół. | pl_PL |
dc.description.abstract | Media education in a competitive democracy countries is subject to cyclical changes. They
are implemented by the consecutive power elite. Media Education Congress served the
integration of efforts undertaken by: institutional entities, educational, governmental and
non-governmental organizations. Recommendations relate to the understanding of media
competence, the necessary actions and the introduction of new technologies. After the
Congress electronic textbooks and curricula were introduced, and initiatives in the field of
teacher education were taken. Also the law on public media and strategy for implementing
broadband Internet to schools has been prepared. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | edukacja medialna | pl_PL |
dc.subject | demokracja konkurencyjna | pl_PL |
dc.subject | szkolna edukacja | pl_PL |
dc.subject | instytucje | pl_PL |
dc.subject | samorządy | pl_PL |
dc.subject | organizacje pozarządowe | pl_PL |
dc.subject | podstawa programowa | pl_PL |
dc.subject | media education | en_EN |
dc.subject | competitive democracy | en_EN |
dc.subject | school education | en_EN |
dc.subject | institutions | en_EN |
dc.subject | local authorities | en_EN |
dc.subject | NGO | en_EN |
dc.subject | curriculum | en_EN |
dc.title | Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji | pl_PL |
dc.title.alternative | Media education in the reality of the competitive democracy | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |