dc.contributor.author | Rogowska-Stangret, Monika | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T20:42:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-01T20:42:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 198, Studia de Cultura 8 (1) (2016), s. [57]-65 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9628 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Artykuł „Ku dydaktyce afirmatywnej” jest opisem projektu mającego na celu przyjrzenie się
doświadczeniu uczenia (się) w sposób systemowy i kompleksowy oraz próbę określenia warunków,
które sprzyjałyby wartościom inkluzywności, tolerancji, uważności, współodpowiedzialności
i zaangażowaniu oraz wspierałyby działanie na ich rzecz. Projekt ma charakter
otwarty i składa się z dwóch części. Część krytyczna opisuje zastaną sytuację i główne zagrożenia
z nią związane. Część afirmatywna jest próbą wypracowania pozytywnych wskazań,
które sprzyjałyby zmianom w podejściu do dydaktyki. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article “Towards affirmative didactics” is a description of a project reflecting on the
experience of teaching and learning in a systematic and complex manner. It is also an
effort to define the conditions that could encourage values such as inclusiveness, tolerance,
mindfulness, joint responsibility, as well as engagement in and support for actions undertaken
to strengthen the above-mentioned values. The project is a work in progress and it consists
of two parts. The first one is critical and it describes the given situation by pointing the main
threats involved. The second – affirmative one – was created with the effort to develop
positive guidelines that would encourage transformations in the approach to didactics. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka | pl_PL |
dc.subject | relacje władzy | pl_PL |
dc.subject | wzmocnienie | pl_PL |
dc.subject | neoliberalizm | pl_PL |
dc.subject | didactics | en_EN |
dc.subject | power relations | en_EN |
dc.subject | empowerment | en_EN |
dc.subject | neoliberalism | en_EN |
dc.title | Ku dydaktyce afirmatywnej | pl_PL |
dc.title.alternative | Towards affirmative didactics | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |