• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rewitalizacja opowieści w literaturze fantasy dla młodzieży - na podstawie wybranych utworów

Thumbnail
View/Open
Rewitalizacja opowieści... (775.8Kb)
Author:
Pawłowska, Elżbieta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 58, Studia Historicolitteraria 8 (2008), s. [116]-129
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
It may be noticed that in recent years authors of fantasy fiction for children have gained interest in various forms of tales and stories. Revitalisation of a tale results from the ongoing scientific discourse among the representatives of various fields: anthropologists, ethnologists, psychologists and pedagogues, literary critics and theoreticians. Scientists and researchers use a widely understood metaphor when referring to the relation between the man and the being, the surrounding reality. Besides the metaphorical animation of a tale, the noticeable aspect in the scientific dispute is that of genological transformation, which affects the functioning of a tale in its traditional form. The issues presented in the scientific discourse are reflected in the quoted works. Analysis of the texts leads to identification of the crucial communicates, encoded by the metaphor of a tale, and reveals the methods and techniques of using its diverse forms in literature.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9660
Collections
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image