• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poznanie Innego w dialogu

Thumbnail
View/Open
Poznanie Innego w dialogu (485.5Kb)
Author:
Szmuc, Elżbieta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 58, Studia Historicolitteraria 8 (2008), s. [209]-218
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
This article presents a particular dialogue situation - conversation between a hearing and a hearing-impaired person. The author does not describe the conversation as a whole; rather than on the linguistic forms, she focuses on the description of how interpersonal relations emerge. This paper brings closer to the reader the process of knowing the other, meaning both the hearing and the hearing-impaired persons. This problem can be found in works by philosophers, anthropologists, and psychologists, owing to which the author noticed the need to examine the activity and the existence in communication. The paper quotes the philosophers of dialogue, who offer a number of profound observations showing the moment of conversation as a moment of meeting another human being. Reflections of these philosophers inspired the author to consider the special dialogue situation between hearing and non-hearing persons, and motivated her to conduct a research on the subject.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9667
Collections
  • 2008, Studia Historicolitteraria 8

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image