Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSpalińska-Mazur, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2020-12-03T20:00:14Z
dc.date.available2020-12-03T20:00:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 103, Studia de Cultura 2 (2011), s. [27]-37pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9696
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractSince we have handed over the manufacturing process to machines, the art-photography reaches the limit where creation is identified with cropping. The article essentially focuses on works by Georges Rousse, who can hardly be placed in the indicated paradigm and who often declares that his painting interventions in places of different architecture result from his drive for sanctification of the places that may disappear or become empty. In case of this type of activities, we are not dealing with the reflection of the actual history of the places or a narrative that can be presented, but with the exploration of the possible time orders – not so much logical as imaginary; we are dealing with a higher register of sensations – with heterotopia. Geometric and monochromatic paintings that Rousse creates, based on simple architectural patterns to better modify the perception, disappear along with the places that contain them. The explosive moment of this art-photography, its kairos, urges the audience to learn the mystery of the documented places; to travel in search of their original shape and energy.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkairospl_PL
dc.subjectokamgnieniepl_PL
dc.subjectfotografia cyfrowapl_PL
dc.subjectiluzja przedstawieniapl_PL
dc.subjectsztuka-fotografiapl_PL
dc.subjectGeorges Roussepl_PL
dc.subjectkadrowaniepl_PL
dc.subjectanamorfozapl_PL
dc.subjectniematerialne rzeźbypl_PL
dc.subjectheterotopiapl_PL
dc.subjectheterochroniapl_PL
dc.subjectkairosen_EN
dc.subjectsplit seconden_EN
dc.subjectdigital photographyen_EN
dc.subjectillusion of presentationen_EN
dc.subjectart-photographyen_EN
dc.subjectGeorges Rousseen_EN
dc.subjectcroppingen_EN
dc.subjectanamorphosisen_EN
dc.subjectimmaterial sculpturesen_EN
dc.subjectheterotopiaen_EN
dc.subjectheterochroniaen_EN
dc.titleKairos fotografii – moment i wartośćpl_PL
dc.title.alternativeKairos of photography – the moment and valueen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord