dc.contributor.author | Skowronek, Bogusław | pl_PL |
dc.contributor.author | Paździo, Joanna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-05T11:59:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-05T11:59:08Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [128]-135 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9735 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Intermediality of the cinema has been discussed many times, and what is especially indicated
is a specific “imprint” that was left on film by the theatre. Similarities between a movie and
a performance are described well by the mise-en-scene category (placing on the stage). By
replacing the analogue picture with the digital one, the mise-en-page category becomes more
familiar to today’s mechanisms of creating film. Intermediality of modern film should be seen
as a peculiar realization of common points of arts and media. In Ivan Vyrypaev’s Oxygen,
functioning of these intermedialities is based on mutual circulations of different means of
expression, both theatrical and cinematographical. Vyrypaev based his film’s construction on
a convention of recording a CD, consistently using poetics of a postmodern videoclip. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | dekalog | pl_PL |
dc.subject | intermedialność | pl_PL |
dc.subject | intertekstualność | pl_PL |
dc.subject | ikonizacja pisma | pl_PL |
dc.subject | mise-en-page | pl_PL |
dc.subject | mise-en-scène | pl_PL |
dc.subject | wideoklip | pl_PL |
dc.subject | rap | pl_PL |
dc.subject | Ten Commandments | en_EN |
dc.subject | intermediality | en_EN |
dc.subject | intertextuality | en_EN |
dc.subject | iconisation of writing | en_EN |
dc.subject | mise-en-page | en_EN |
dc.subject | mise-en-scene | en_EN |
dc.subject | videoclip | en_EN |
dc.subject | rap | en_EN |
dc.title | Inscenizacje intermedialności w filmie Tlen Iwana Wyrypajewa | pl_PL |
dc.title.alternative | Representations of intermediality in Ivan Vyrypaev’s Oxygen | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |