Magazyn dla kobiet jako opowieść
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Czubała, Henryk
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [178]-188
Język: pl
Słowa kluczowe:
magazyny dla kobietopowieść
formatowanie
kicz
reklama
celebryci
prasoznawstwo
adaptacja
women’s magazines
narrative
formatting
kitsch
advertising
celebrities
press studies
adaptation
popular culture
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
On the fiction pages of women’s weeklies representing mainstream popular culture, there is
a constant migration of literary genres from elite culture into a mix of magazine narratives.
As a result, the language and style of fine literature are deconstructed and reduced to
magazine formats.
This formatting gives literary techniques used in magazines a new function and a kind of
aesthetic appeal characteristic of kitsch.
The structure and literary forms of women’s magazines turn out to be very effective in
organizing spontaneous experiences of women – expressing them in the form of magazine
narratives.