Emotional development of infants brought up out of family
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Radzevičiené, Liuda
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 55, Studia Psychologica 3 (2008), s. [8]-18
Język: en
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Niniejszy artykuł przedstawia wyniki eksperymentu pedagogicznego przeprowadzonego w dwóch litewskich domach
dziecka. Celem eksperymentu było zbadanie, jakie możliwości zmiany statusu emocjonalnego niemowląt mają wychowawcy
oraz czy w przebiegu procesu edukacyjnego mogą oni wpływać na zachowania dzieci. Podczas długofalowej obserwacji
reakcji emocjonalnych niemowląt wyszczególniono dominujące emocje. Badane były również warunki edukacyjne placówek
opiekuńczych. Podsumowując, oddziaływania pedagogiczne realizowane wobec niemowląt wpływają na ich reakcje
emocjonalne takie, jak: spontaniczna radość, ciekawość, niecierpliwość, brak koncentracji uwagi, nadpobudliwość,
drażliwość, apatia oraz obojętność.