The critique of the foundational postulates of cognitive grammar
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zielińska, Dorota
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 53, Studia Philosophica 4 (2008), s. [94]-106
Język: en
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The author points out and analyses the foundational assumptions of cognitive grammar.
The author sees the substitutions of informationally basic concepts with cognitively basic concepts,
the relational description of category, noticing the difficulty with defininig semantically
basic term, as well as the function of typical tokens in defining a category as the most important
achievements of the approach. She argues that the concept of motivation is the weakest
in the sense of testability in empirical sciences.