• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Philosophica
  • 2008, Studia Philosophica 5
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Philosophica
  • 2008, Studia Philosophica 5
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The critique of the foundational postulates of cognitive grammar

Thumbnail
View/Open
The critique of... (300.6Kb)
Author:
Zielińska, Dorota
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 53, Studia Philosophica 4 (2008), s. [94]-106
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The author points out and analyses the foundational assumptions of cognitive grammar. The author sees the substitutions of informationally basic concepts with cognitively basic concepts, the relational description of category, noticing the difficulty with defininig semantically basic term, as well as the function of typical tokens in defining a category as the most important achievements of the approach. She argues that the concept of motivation is the weakest in the sense of testability in empirical sciences.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9779
Collections
  • 2008, Studia Philosophica 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image