Bezdroża i ruiny. Flandria Bruno Dumonta
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kempna-Pieniążek, Magdalena
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 299, Studia de Cultura 12 (1) (2020), s. [59]-69
Język: pl
Słowa kluczowe:
Bruno DumontFlandria
krajobraz w filmie
Bruno Dumont
Flanders
landscape in the cinema
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Artykuł dotyczy obrazu Flandrii zawartego w filmach Bruno Dumonta. Pochodzący z Bailleul
francuski reżyser nie komentuje aktualnej sytuacji regionu ani nie odwołuje się wprost do
jego historii, na różne sposoby wykorzystuje jednak flandryjski pejzaż do konstruowania opowieści
o współczesnym postsekularnym świecie. W filmach takich jak Życie Jezusa, Ludzkość
czy Flandria, tak samo jak w serialach Mały Quinquin oraz Coincoin i Nieludzie, flandryjska
lokalność i topografia funkcjonują jako mikrokosmos, w którym uwidaczniają się problemy
obserwowane w skali makro. The paper presents Bruno Dumont’s vision of Flanders. A French director from Bailleul
makes no comments on today’s situation of the region, nor does he directly speak of its
history. However, he uses its landscape in many different ways in the process of constructing
his tales of contemporary post-secular world. In such films as The Life of Jesus, Humanity and
Flanders, as well as in TV series L’il Quinquin and Coincoin and the Extra-Humans, locality
and topography of Flanders play the role of a microcosmos in which problems observed in the
macro scale may be clearly seen.