• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bezdroża i ruiny. Flandria Bruno Dumonta

Thumbnail
View/Open
Bezdroża i ruiny... (777.1Kb)
Author:
Kempna-Pieniążek, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 299, Studia de Cultura 12 (1) (2020), s. [59]-69
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Bruno Dumont
Flandria
krajobraz w filmie
Bruno Dumont
Flanders
landscape in the cinema
Date: 2020
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Artykuł dotyczy obrazu Flandrii zawartego w filmach Bruno Dumonta. Pochodzący z Bailleul francuski reżyser nie komentuje aktualnej sytuacji regionu ani nie odwołuje się wprost do jego historii, na różne sposoby wykorzystuje jednak flandryjski pejzaż do konstruowania opowieści o współczesnym postsekularnym świecie. W filmach takich jak Życie Jezusa, Ludzkość czy Flandria, tak samo jak w serialach Mały Quinquin oraz Coincoin i Nieludzie, flandryjska lokalność i topografia funkcjonują jako mikrokosmos, w którym uwidaczniają się problemy obserwowane w skali makro.
 
The paper presents Bruno Dumont’s vision of Flanders. A French director from Bailleul makes no comments on today’s situation of the region, nor does he directly speak of its history. However, he uses its landscape in many different ways in the process of constructing his tales of contemporary post-secular world. In such films as The Life of Jesus, Humanity and Flanders, as well as in TV series L’il Quinquin and Coincoin and the Extra-Humans, locality and topography of Flanders play the role of a microcosmos in which problems observed in the macro scale may be clearly seen.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9884
Collections
  • 2020, Studia de Cultura 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image