dc.contributor.author | Pieniążek, Marek | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T18:38:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T18:38:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 305, Studia de Cultura 12 (3) (2020), s. [13]-29 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9896 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Artykuł poświęcony jest obecności postmediów w przestrzeni współczesnych przedstawień
teatralnych. Autor wykorzystuje kategorię tak zwanego postteatru. W kontekście diagnoz
kultury postmedialnej proponuje spojrzenie na współczesne przedstawienia teatralne jako
syntezę dramaturgicznych, cielesnych, afektywnych i technologicznych mechanizmów mediatyzacji.
Na przykładzie odbioru spektaklu Vernon Subutex autor dowodzi, iż współczesny
podmiot znajduje swoje najpełniejsze uobecnienie w postmedialnym teatrze. Reakcje
recenzenckie odsłaniają zarazem niską świadomość społeczną nowego paradygmatu kulturowego,
który choć na co dzień tworzy i stymuluje zachowania na masową skalę, nie jest
rozumiany i adekwatnie nazywany. | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper is devoted to the presence of postmedia in contemporary theatre performances.
The author uses the category of the so-called post-theatre. In the context of diagnosis of postmedial
culture, he suggests looking at modern theatre plays as a synthesis of dramaturgical,
corporal, affective and technological mechanisms of mediatisation. On the basis of Vernon
Subutex performance, the author proves that the contemporary subject finds its fullest representation
in postmedial theatre. At the same time, reviews show a low social awareness of the
new cultural paradigm, which despite creating and stimulating mass behaviours on a daily
basis, is not understood or appropriately named. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | teatr | pl_PL |
dc.subject | postteatr | pl_PL |
dc.subject | performans | pl_PL |
dc.subject | postmedia | pl_PL |
dc.subject | aktor | pl_PL |
dc.subject | theatre | en_EN |
dc.subject | post-theatre | en_EN |
dc.subject | performance | en_EN |
dc.subject | postmedia | en_EN |
dc.subject | actor | en_EN |
dc.title | Postmedia w mediach: przypadek teatru | pl_PL |
dc.title.alternative | Postmedia in media: The case of theatre | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |