Necromarketing as Advertising Strategy in American Television
Author:
Shelton, Amiee J.
Wojciechowski, Łukasz P.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 303, Studia de Cultura 12 (2) (2020), s. [18]-34
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
NecromarketingTelevision
Terror
Protection
Death
Media
Rating TV
nekromarketing
telewizja
terror
ochrona
śmierć
media
rating TV
Date: 2020
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Thanks to the analysis of 1012 American TV commercials, we determined the form, contents
and functioning of necromarketing in American TV advertising. Our conclusions demonstrate
that implicit necromarketing is a more frequently used strategy than explicit necromarketing.
In particular, insurance and entertainment sectors, before programmes or news, more often
resort to necromarketing on TV in prime-time than other branches during the day. Dzięki analizie treści 1012 amerykańskich reklam telewizyjnych ustaliliśmy formy, treść
i funkcjonowanie nekromarketingu w amerykańskiej reklamie telewizyjnej. Ustalenia pokazują,
że niejawny nekromarketing jest częściej stosowaną taktyką marketingową niż jawny
nekromarketing w medium. W szczególności branże ubezpieczeń i rozrywki przed programami
czy wiadomościami częściej korzystają z odwołań do nekromarketingu w telewizji
w prime timie niż inne branże w ciągu dnia.