dc.contributor.author | Barańska-Szmitko, Anna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T14:37:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T14:37:25Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 303, Studia de Cultura 12 (2) (2020), s. [62]-77 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9912 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem niniejszego tekstu jest określenie, jaki wizerunek może być komunikowany
przez historyka w jego filmach, zamieszczonych na kanale w serwisie
YouTube. Ponadto podejmie się próbę odpowiedzi na pytanie, czy cechy dyskursu
popularnonaukowego wideobloga wpływają na konstruowany przez odbiorcę wizerunek
youtubera. Badania przeprowadzono z udziałem respondentów, którzy
oglądali film, a następnie określali wizerunek historyka. Wyniki pozwalają zauważyć,
że wizerunek wlogera składa się głównie z cech opartych na komunikatywności,
ekspresyjności, wiedzy, humorze, pasji i zaangażowaniu oraz pewności siebie.
Choć dyskurs ułatwia komunikowanie niektórych cech wizerunkowych, to proporcje
tych cech w wizerunku są różne w zależności od wlogera. | pl_PL |
dc.description.abstract | The purpose of this paper is to determine what kind of image could be communicated by
a historian in his/her films, shared on their YouTube channel. Moreover, there is a question
whether the features of a popular science video blog influence the image of a vlogger, which is
constructed by a recipient. Research was conducted among respondents who watched a film
and then described the image of the historian. The results indicate that the image of a vlogger
consists mainly of features based on communication skills, expressiveness, knowledge,
sense of humor, passion and involvement, as well as self-confidence. Although the discourse
facilitates communication of some image qualities, their proportions are different, depending
on a particular vlogger. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | YouTube | pl_PL |
dc.subject | wizerunek | pl_PL |
dc.subject | dyskurs popularnonaukowy | pl_PL |
dc.subject | styl popularnonaukowy | pl_PL |
dc.subject | wideoblog | pl_PL |
dc.subject | wloger | pl_PL |
dc.subject | YouTube | en_EN |
dc.subject | image | en_EN |
dc.subject | popular science discourse | en_EN |
dc.subject | popular science style | en_EN |
dc.subject | video blog | en_EN |
dc.subject | vlogger | en_EN |
dc.title | Relacja między dyskursem popularnonaukowym w serwisie YouTube a wizerunkiem vlogera na przykładzie prowadzących kanały Historia Bez Cenzury oraz Irytujący Historyk | pl_PL |
dc.title.alternative | The relationship between popular science discourse in YouTube and the image of a vlogger, based on the examples of “Historia Bez Cenzury” and “Irytujący Historyk” channels | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |