Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBarańska-Szmitko, Annapl_PL
dc.date.accessioned2020-12-14T14:37:25Z
dc.date.available2020-12-14T14:37:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 303, Studia de Cultura 12 (2) (2020), s. [62]-77pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9912
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractCelem niniejszego tekstu jest określenie, jaki wizerunek może być komunikowany przez historyka w jego filmach, zamieszczonych na kanale w serwisie YouTube. Ponadto podejmie się próbę odpowiedzi na pytanie, czy cechy dyskursu popularnonaukowego wideobloga wpływają na konstruowany przez odbiorcę wizerunek youtubera. Badania przeprowadzono z udziałem respondentów, którzy oglądali film, a następnie określali wizerunek historyka. Wyniki pozwalają zauważyć, że wizerunek wlogera składa się głównie z cech opartych na komunikatywności, ekspresyjności, wiedzy, humorze, pasji i zaangażowaniu oraz pewności siebie. Choć dyskurs ułatwia komunikowanie niektórych cech wizerunkowych, to proporcje tych cech w wizerunku są różne w zależności od wlogera.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to determine what kind of image could be communicated by a historian in his/her films, shared on their YouTube channel. Moreover, there is a question whether the features of a popular science video blog influence the image of a vlogger, which is constructed by a recipient. Research was conducted among respondents who watched a film and then described the image of the historian. The results indicate that the image of a vlogger consists mainly of features based on communication skills, expressiveness, knowledge, sense of humor, passion and involvement, as well as self-confidence. Although the discourse facilitates communication of some image qualities, their proportions are different, depending on a particular vlogger.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectYouTubepl_PL
dc.subjectwizerunekpl_PL
dc.subjectdyskurs popularnonaukowypl_PL
dc.subjectstyl popularnonaukowypl_PL
dc.subjectwideoblogpl_PL
dc.subjectwlogerpl_PL
dc.subjectYouTubeen_EN
dc.subjectimageen_EN
dc.subjectpopular science discourseen_EN
dc.subjectpopular science styleen_EN
dc.subjectvideo blogen_EN
dc.subjectvloggeren_EN
dc.titleRelacja między dyskursem popularnonaukowym w serwisie YouTube a wizerunkiem vlogera na przykładzie prowadzących kanały Historia Bez Cenzury oraz Irytujący Historykpl_PL
dc.title.alternativeThe relationship between popular science discourse in YouTube and the image of a vlogger, based on the examples of “Historia Bez Cenzury” and “Irytujący Historyk” channelsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord