• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak badać insynuacje? Ujęcie komunikacyjne

Thumbnail
View/Open
Jak badać insynuacje?... (374.2Kb)
Author:
Filipczak-Białkowska, Anita
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 303, Studia de Cultura 12 (2) (2020), s. [78]-92
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
insynuacja
zapowiedź dziennikarska
portal internetowy
gramatyka komunikacyjna
ekologia informacyjna
insinuation
journalistic announcement
Internet portal
communicative grammar
information ecology
Date: 2020
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Insynuowanie stosowane w internetowych zapowiedziach dziennikarskich jest sposobem uzyskiwania ruchu na stronie używanym przez nadawców w celu podniesienia wskaźników i uzyskania korzyści ekonomicznych. Z drugiej strony jest ono zjawiskiem szkodliwym społecznie – wystawia osoby, wobec których kieruje insynuacje, na niebezpieczeństwo utraty pozytywnego wizerunku, a także naraża odbiorcę na kontakt z dezinformującym komunikatem. Artykuł prezentuje wywodzącą się z gramatyki komunikacyjnej metodę, która pozwala wykazać, czy dana internetowa zapowiedź dziennikarska posługuje się insynuacją.
 
Insinuation used in Internet journalistic announcements is the method of gaining activity on the website, which is implemented by the broadcaster in order to increase figures and obtain economic benefits. On the other hand, it is a socially harmful phenomenon – the person at whom the insinuation is addressed is put at risk of losing a positive image. Moreover, the viewer is exposed to contact with a disinformative message. The paper presents a method, deriving from communicative grammar, which makes it possible to demonstrate whether a given Internet journalistic announcement is based on insinuation.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9913
Collections
  • 2020, Studia de Cultura 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image