• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problemy czytelnictwa w prasie polskiej w latach 2004–2005

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problemy czytelnictwa... (707.6KB)
Autor:
Ippoldt, Lidia
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 61, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 6 (2008), s. [105]-121
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Readership is becoming a widespread and disturbing problem, especially in Poland. It turns out that not only adult Poles read less, but a decrease in readership has recently been observed also among children, even those younger than 15. Therefore, perhaps, much is written about the problem, attempts are made to appeal to librarians to propagate books, and new ideas of librarian work, especially with children and youth, are proposed. This is clearly noticeable in the press. Over two years (2004-2005) The National Library registered a total of 247 articles on readership. They were published both in librarian professional journals or local librarian press, and in ordinary dailies. Also pedagogical magazines published articles on the subject. Finally, the gravity of the problem is shown by the fact that it was devoted some attention even by scientific journals. Proportionally, most space was dedicated to readership of children and youth (42 titles, which makes 17% of all analyzed publications), propagating readership (37 titles – 15%) and forms of work with the reader (36 titles – 14.6%). This may result from the necessity to undertake actions directed particularly at the youngest, who may still be won to be included in the group of actual readers. The suspicion that adult readers have been forgotten is confirmed by the negligible number of articles devoted particularly to them (merely 5 titles, which is 2% of all texts).
URI
http://hdl.handle.net/11716/9928
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 6
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image