Browsing by Title
Now showing items 3342-3361 of 12738
-
Ja powinnościowe w obrazie samego siebie studentów jako przejaw uznawanych przez nich wartości
(2013)Kształtowanie się osobowości jest jednym z najbardziej fascynujących zagadnień w psychologii, w dodatku różnie ujmowanym przez poszczególne orientacje teoretyczne. Można zaryzykować stwierdzenie, iż właśnie sposób ujmowania ... -
Jabłko Adama vel grdyka – konteksty leksykograficzne, kulturowe, medyczne
(2020)Assuming the perspective of a multi-aspect overview, in this paper a linguistic-culturalterminological analysis of thyroid cartilage (Latin cartilago thyroidea) has been made, with special consideration given to its ... -
Jak badać insynuacje? Ujęcie komunikacyjne
(2020)Insynuowanie stosowane w internetowych zapowiedziach dziennikarskich jest sposobem uzyskiwania ruchu na stronie używanym przez nadawców w celu podniesienia wskaźników i uzyskania korzyści ekonomicznych. Z drugiej strony ... -
Jak być twórczym nauczycielem w odtwórczym świecie szkoły i edukacji
(Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2013)The question of a creative school and teacher has long fascinated academics and teachers – the practitioners. Both pedagogical literature and press articles provide lots of reflection of either a theoretical or a ... -
Jak diagnozować język ucznia? - propozycje dla logopedów i nauczycieli
(2006)The paper deals with a linguoeducational manner of diagnosing the levels of linguocul- tural competence acquisition by pupils suffering from dysarthria caused by children’s cerebral paralysis as well as by pupils slightly ... -
Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)Wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi niesłyszącymi pozwoliły mi dostrzec wiele niepokojących zjawisk wynikających ze sposobu organizacji szkolnictwa specjalnego oraz terapii językowej tej grupy społeczeństwa. Przez ... -
Jak dzisiejsza młodzież interpretuje dzieła filmowe. Wnioski dla dydaktyki polonistycznej
(2010)The article presents the ways of understanding films, typical of secondary-school youth. The pattern of youth’s interpretation of films is called “anthropological interpretation of films”. It combines the postulates of ... -
Jak dziś pisze się o kinie? Modele krytyki filmowej
(2005)The articles analyses the film review as a discourse genre. Peculiar naturę of contemporary critical texts, their main features, functions and social, cultural and medial conditions are discussed. The fundamental conceptual ... -
Jak małe dziecko poznaje rzeczywistość : o zabawie i komunikacji we wczesnym dzieciństwie
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)Książka ma przybliżyć czytelnikom - psychologom, studentom, rodzicom - sposób, w jaki małe dziecko poznaje świat. Jak uczy się i zdobywa doświadczenie w procesie komunikacyjnym, stając się kompetentnym nadawcą i odbiorcą ... -
Jak mówić i czytać o Zagładzie? Metodyczne wątpliwości polonisty
(2013)The author of the article considers the opportunities of talking about the Holocaust during Polish literature and culture lessons. She expresses her concern that discussing the Holocaust at school often boils down to ...