Przeglądaj według autora "Nawolska, Barbara"
-
Aktywności matematyczne studentów inspirowane grami Penneya
Major, Maciej; Nawolska, Barbara (2006)This paper proposes a way to adapt theories of countable probabilistic spaces in order to use them to educate mathematical students trained to be teachers. It presents many examples of how to develop students' mathematical ... -
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych
Ryk, Andrzej; Kosová, Beata; Głażewski, Michał; Kasáčová, Bronislava; Rostańska, Eugenia; Doušková, Alena; Grzywniak, Celestyna; Porubský, Štefan; Bilewicz-Kuźnia, Barbara; Pirozhenko, Tamara; Chartman, Ołena; Kostrub, Dušan; Tománková, Martina; Wojniak, Justyna; Babič, Nada; Grochowalska, Magdalena; Rengel, Katarina; Górecka-Mostowicz, Barbara; Smółka, Lucyna; Gavrish, Natalia; Sushchenko, Olga; Budniak, Alina; Trnka, Marián; Chowaniak, Jolanta; Rogozińska, Katarzyna; Ziarko, Andrzej; Czaja-Chudyba, Iwona; Cebulak, Andrzej; Šebeňová, Iveta; Parczewska, Teresa; Paśko, Ingrid; Šebeň, Vladimír; Kraszewski, Krzysztof; Nowak, Zbigniew; Nawolska, Barbara; Żądło, Joanna; Jacewicz, Agata; Pawlak, Bożena; Myśliwiec, Katarzyna; Stawecka, Anna; Weiner, Agnieszka; Ławrowska, Romualda; Kosek, Agnieszka; Severini, Eva; Reczek-Zymróz, Łucja; Maňourová, Zuzana; Vaškevič-Buś, Jovita; Vykoukalová, Věra; Valášková, Miriam; Glanowska, Monika; Šimik, Ondřej; Solińska, Urszula; Konderak, Tatiana; Malik, Magdalena; Dworska, Urszula; Miernik, Agnieszka; Zadęcka-Cekiera, Anna; Redlarska, Zofia; Jakubowska, Emilia; Biskup, Barbara; Partová, Edita; Kozera-Mikuła, Patrycja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Wiązanie poznania z działaniem jest od dawna przedmiotem zainteresowań przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Ma to szczególne znaczenie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Integracja oddziaływań pedagogicznych ... -
Argumentacje w przeliczalnych przestrzeniach probabilistycznych na przykładzie gier Penneya
Nawolska, Barbara (2008)This paper presents the results of a test performed on mathematical students concerning various arguments in countable probabilistic spaces. Most arguments ware based on symetry revealed by the stochastic tree, stochastic ... -
Czy uczniowie klasy I szkoły podstawowej myślą rekurencyjnie? : wyniki badań dzieci ośmioletnich
Nawolska, Barbara (2011) -
Dydaktyczne zabiegi związane z ujawnianiem strategii Kahnemana-Tversky'ego we wnioskowaniach stochastycznych
Nawolska, Barbara (1998) -
Działa(nie) a pozna(nie) w edukacji matematycznej dziecka
Nawolska, Barbara; Żądło, Joanna (2016)Podstawą kształtowania pojęć matematycznych i uczenia się matematyki są doświadczenia typu logiczno- matematycznego. Doświadczenia te są wprawdzie początkowo efektem działania na przedmiotach, ale nie przedmioty i ich ... -
Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych
Nawolska, Barbara; Żądło-Treder, Joanna (2017)Matematyki uczymy się poprzez rozwiązywanie zadań. Ich dobór jest kluczowy w procesie uczenia się. To, jaką koncepcję matematyki tworzy sobie uczeń, w dużej mierze zależy od tego, jakie zadania rozwiązuje. Jeżeli zadania ... -
Dziwny jest ten świat, czyli o wizji świata w zadaniach matematycznych
Nawolska, Barbara; Żądło-Treder, Joanna (2017)Wśród zadań zawartych w podręcznikach do matematyki elementem dominującym są zadania tekstowe. Poprzez pryzmat zadań dziecko tworzy sobie wizję świata. Jaka jest ta wizja, zależy od treści zadań. Jeśli ta treść jest ... -
Kształcenie stochastyczne i rozwijanie aktywności matematycznych przez analizę błędów i naiwnych intuicji
Nawolska, Barbara (2000)Praca jest propozycją adaptacji teorii jednorodnych łańcuchów Markowa dla potrzeb kształcenia matematycznego studentów. Gry Penney’a i problemy związane z tymi grami są inspiracją do badania nieskończonych przeliczalnych ... -
Matematyzacja, modelowanie, model
Major, Maciej; Nawolska, Barbara (2010)This article presents conclusions concerning mathematization, which is a very vital mathematical activity, as well as conclusions concerning modelling and a model, including a mathematical model. Mathematical models are ... -
Nowe spojrzenie na gry Penneya
Major, Maciej; Nawolska, Barbara (2013)The problem of gaming is an important part of the educational process on all levels of Mathematics teaching. In this work we present certain stochastic problems, based on the so-called Penney games. It provides ... -
O arytmetycznych zadaniach tekstowych w nauczaniu początkowym matematyki
Czernecka-Holender, Renata; Nawolska, Barbara; Urbańska, Aleksandra (1995) -
On the rectangle proportion
Moszner, Zenon; Nawolska, Barbara (1987) -
Organizacja fazy matematyzacji, rachunków i interpretacji w procesie rozwiązywania zadań stochastycznych na różnych poziomach kształcenia matematycznego
Dunikowska, Zofia; Major, Maciej; Nawolska, Barbara (1998) -
Paradoksy związane z nadzieją matematyczną a proces kształtowania tego pojęcia
Nawolska, Barbara (1998) -
Pierwsze kroki w rozwiązywaniu arytmetycznych zadań tekstowych
Nawolska, Barbara; Urbańska, Aleksandra (1995) -
Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci
Nawolska, Barbara (2017)In the article various issues related to learning mathematics are presented. Mathematics has a three-fold nature and all its aspects complement and infiltrate each other. This is why in mathematics education they cannot ... -
Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne
Głażewski, Michał; Dormus, Katarzyna; Włoch, Anna; Orzeł-Dereń, Kinga; Czaja-Chudyba, Iwona; Szkolak-Stępień, Anna; Janas, Maria; Kosek, Agnieszka; Litawa, Aleksandra; Nawolska, Barbara; Kowalska, Monika; Pęczkowski, Ryszard; Pawlak, Bożena; Wojniak, Justyna; Basista, Jadwiga; Błaszczak, Magdalena; Rappe, Anna; Muchacka, Bożena (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Rytmy i regularności w matematyce
Nawolska, Barbara (2011) -
Wartość oczekiwana czasu trwania pewnych doświadczeń losowych o losowej liczbie etapów
Nawolska, Barbara (2002)This paper presents new ways of calculating the expected valves of certain random variables in countable probabilistic spaces. These methods are based on the interpretation of the duration of these random experiment of ...