• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dziecięca koncepcja matematyki... (16.15MB)
Autor:
Nawolska, Barbara
Żądło-Treder, Joanna
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [108]-120
Język: pl
Słowa kluczowe:
zadanie matematyczne
dobra (zła) ilustracja zadania
(nie)poprawne polecenia
mathematics assignments
correct (incorrect) illustration of assignment
correct (incorrect) commands
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Matematyki uczymy się poprzez rozwiązywanie zadań. Ich dobór jest kluczowy w procesie uczenia się. To, jaką koncepcję matematyki tworzy sobie uczeń, w dużej mierze zależy od tego, jakie zadania rozwiązuje. Jeżeli zadania dostosowane są do możliwości dzieci, treść i polecenia poprawne i czytelne, a czynności potrzebne do ich rozwiązania zgodne z doświadczeniami dzieci i takie, że ich gromadzenie jest podstawą kształtowania pojęć matematycznych – to uczniowska koncepcja matematyki będzie adekwatna. W przeciwnym razie matematyka postrzegana będzie jako dziwny i niezrozumiały twór, często budzący lęk i niechęć. W artykule pokazujemy przykłady zadań, których rozwiązywanie może być przyczyną tworzenia fałszywej koncepcji matematyki.
 
We learn mathematics through solving the assignments. The key factor in the process of learning is the selection of them. The concept of mathematics that is created by the students, largely depends on what assignments are being solved. If the exercises are adjusted to children’s abilities, the content and instructions are correct and legible, and actions needed are compatible with children’s experiences, then student’s concept of mathematics will be adequate. Otherwise, the mathematics will be seen as strange and incomprehensible, very often creating fear and aversion. In the article we show examples of the assignments which might be the cause of false concept of mathematics.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12839
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image