• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych

Thumbnail
View/Open
Dziecięca koncepcja matematyki... (16.15Mb)
Author:
Nawolska, Barbara
Żądło-Treder, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [108]-120
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
zadanie matematyczne
dobra (zła) ilustracja zadania
(nie)poprawne polecenia
mathematics assignments
correct (incorrect) illustration of assignment
correct (incorrect) commands
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Matematyki uczymy się poprzez rozwiązywanie zadań. Ich dobór jest kluczowy w procesie uczenia się. To, jaką koncepcję matematyki tworzy sobie uczeń, w dużej mierze zależy od tego, jakie zadania rozwiązuje. Jeżeli zadania dostosowane są do możliwości dzieci, treść i polecenia poprawne i czytelne, a czynności potrzebne do ich rozwiązania zgodne z doświadczeniami dzieci i takie, że ich gromadzenie jest podstawą kształtowania pojęć matematycznych – to uczniowska koncepcja matematyki będzie adekwatna. W przeciwnym razie matematyka postrzegana będzie jako dziwny i niezrozumiały twór, często budzący lęk i niechęć. W artykule pokazujemy przykłady zadań, których rozwiązywanie może być przyczyną tworzenia fałszywej koncepcji matematyki.
 
We learn mathematics through solving the assignments. The key factor in the process of learning is the selection of them. The concept of mathematics that is created by the students, largely depends on what assignments are being solved. If the exercises are adjusted to children’s abilities, the content and instructions are correct and legible, and actions needed are compatible with children’s experiences, then student’s concept of mathematics will be adequate. Otherwise, the mathematics will be seen as strange and incomprehensible, very often creating fear and aversion. In the article we show examples of the assignments which might be the cause of false concept of mathematics.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12839
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image