Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNawolska, Barbarapl
dc.contributor.authorŻądło-Treder, Joannapl
dc.date.accessioned2024-02-13T10:10:25Z
dc.date.available2024-02-13T10:10:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationWizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [108]-120pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12839
dc.description.abstractMatematyki uczymy się poprzez rozwiązywanie zadań. Ich dobór jest kluczowy w procesie uczenia się. To, jaką koncepcję matematyki tworzy sobie uczeń, w dużej mierze zależy od tego, jakie zadania rozwiązuje. Jeżeli zadania dostosowane są do możliwości dzieci, treść i polecenia poprawne i czytelne, a czynności potrzebne do ich rozwiązania zgodne z doświadczeniami dzieci i takie, że ich gromadzenie jest podstawą kształtowania pojęć matematycznych – to uczniowska koncepcja matematyki będzie adekwatna. W przeciwnym razie matematyka postrzegana będzie jako dziwny i niezrozumiały twór, często budzący lęk i niechęć. W artykule pokazujemy przykłady zadań, których rozwiązywanie może być przyczyną tworzenia fałszywej koncepcji matematyki.pl
dc.description.abstractWe learn mathematics through solving the assignments. The key factor in the process of learning is the selection of them. The concept of mathematics that is created by the students, largely depends on what assignments are being solved. If the exercises are adjusted to children’s abilities, the content and instructions are correct and legible, and actions needed are compatible with children’s experiences, then student’s concept of mathematics will be adequate. Otherwise, the mathematics will be seen as strange and incomprehensible, very often creating fear and aversion. In the article we show examples of the assignments which might be the cause of false concept of mathematics.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectzadanie matematycznepl
dc.subjectdobra (zła) ilustracja zadaniapl
dc.subject(nie)poprawne poleceniapl
dc.subjectmathematics assignmentsen
dc.subjectcorrect (incorrect) illustration of assignmenten
dc.subjectcorrect (incorrect) commandsen
dc.titleDziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnychpl
dc.title.alternativeChildren’s concept of mathematics developed by assignments from school textbooksen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord