Przeglądaj według autora "Ochman, Agnieszka"
-
Chosen Topics of Supporting Persons with a Disability. vol. 2
Baran, Jolanta; Baraniewicz, Danuta; Ochman, Agnieszka (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)Part one of this book consists of five chapters presenting examples of good and bad phenomena which occur during the education period at schools or universities and which support the development of appropriate principles and ... -
Mowa dzieci w wieku przedszkolnym w aspekcie parcjalnych zaburzeń w rozwoju
Ochman, Agnieszka (2017)Correct development of speech is necessary for the proper functioning of the child in society. In preschool age a delay of it may be indicating partial disorders which are recognized as one of the causes of dyslexia.The ... -
Speech as One of the Important Areas of Supporting: Vocabulary of Primary School Pupils with Intellectual Disability
Ochman, Agnieszka (2014)The study presents the results of a test on a group of children aged 7 to 12 years with intellectual disability and a moderate defect or disorder in the development of speech who attended a special school in Krakow. The ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1
Gunia, Grażyna; Ochman, Agnieszka; Trojańska, Małgorzata; Dormus, Katarzyna; Zaorska, Marzenna; Twardowski, Andrzej; Parys, Katarzyna; Czyż, Anna; Dyduch, Ewa; Szymajda, Agnieszka; Gołąbek-Jonak, Patrycja; Bora, Anna; Biesiadecka, Magdalena; Mihilewicz, Stanisław; Żuchowska-Skiba, Dorota; Baraniewicz, Danuta; Brudniak, Monika; Buczek, Agnieszka; Sikorski, Jacek; Masłowska, Monika; Michalczyk, Anna; Wolska, Danuta; Superson, Barbara; Pasteczka, Magdalena; Bidziński, Karol; Olszewski, Sławomir; Kościółek, Maria (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe
Parys, Katarzyna; Mikrut, Adam; Winczura, Barbara; Łaba-Hornecka, Agnieszka; Ochman, Agnieszka; Lew-Koralewicz, Aneta; Aondo-Akaa, Bawer; Konarska, Joanna; Czerwińska, Kornelia; Kocoń, Malwina; Aondo-Akaa, Grażyna; Burczyc, Dorota; Wojciechowski, Franciszek; Opozda-Suder, Sylwia; Minczakiewicz, Elżbieta M.; Kobosko, Joanna; Trojańska, Małgorzata; Biernat, Mateusz; Gunia, Grażyna; Konieczna, Iwona; Skrzetuska, Ewa; Tuchowska, Jagoda; Węsierska, Katarzyna; Gałuszka, Izabella (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Wprowadzenie
Gunia, Grażyna; Ochman, Agnieszka; Trojańska, Małgorzata (2017) -
Wspomaganie dziecka z parcjalnymi zaburzeniami w rozwoju w osiąganiu gotowości do podjęcia nauki szkolnej poprzez aktywność twórczą
Ochman, Agnieszka (2019-09-20)Preschool education is a series of interactions with a diverse and complex structure. This interdisciplinary and multifunctional education process is focused on developing children's competences like reading, writing and ... -
Wspomaganie rodziny dziecka w wieku przedszkolnym z niepełnosprawnością intelektualną w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
Ochman, Agnieszka (2014)Supporting the development of communicative competencies of children with moderate mental retardation by the family environment is extremely important for the course of the logopedic therapy. The necessity of continuous ...