• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 764 (9.002MB)
Autor:
Gunia, Grażyna
Ochman, Agnieszka
Trojańska, Małgorzata
Dormus, Katarzyna
Zaorska, Marzenna
Twardowski, Andrzej
Parys, Katarzyna
Czyż, Anna
Dyduch, Ewa
Szymajda, Agnieszka
Gołąbek-Jonak, Patrycja
Bora, Anna
Biesiadecka, Magdalena
Mihilewicz, Stanisław
Żuchowska-Skiba, Dorota
Baraniewicz, Danuta
Brudniak, Monika
Buczek, Agnieszka
Sikorski, Jacek
Masłowska, Monika
Michalczyk, Anna
Wolska, Danuta
Superson, Barbara
Pasteczka, Magdalena
Bidziński, Karol
Olszewski, Sławomir
Kościółek, Maria
Redaktor:
Gunia, Grażyna
Ochman, Agnieszka
Trojańska, Małgorzata
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-999-7
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
osoby z niepełnosprawnością
rozwój osób z niepełnosprawnością
wspieranie dziecka z niepełnosprawnością
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na pytania: Jaki powinien być kierunek wspierania dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością w biegu jej życia? Które metody i formy pomocy sprzyjają normalizacji jakości życia w określonych uwarunkowaniach czasowo- przestrzennych, doświadczanych subiektywnie? Odpowiedzi na te i inne pytania są treścią tekstów opracowanych przez teoretyków pedagogiki specjalnej oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, pedagogów-terapeutów, którzy na co dzień pracują z osobami z niepełnosprawnością i ich rodzinami. Propozycje rozwiązań w obszarze wspierania społecznego osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w ujęciu historycznym, normatywnym, funkcjonalnym i innowacyjnym mają ułatwić zrozumienie zróżnicowanych potrzeb w zakresie wspomagania rozwoju tych osób i osiągania przez nie lepszej jakości życia. Kolejny tom książki ma podtytuł: wobec tradycji i innowacji. Powrót do źródeł oznacza refleksję nad dorobkiem tych obszarów naukowych, które ukształtowały obraz współczesnej teorii i praktyki działań profilaktyczno- -wspierających rozwój osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12663
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image