Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1
View/ Open
Author:
Gunia, Grażyna
Ochman, Agnieszka
Trojańska, Małgorzata
Dormus, Katarzyna
Zaorska, Marzenna
Twardowski, Andrzej
Parys, Katarzyna
Czyż, Anna
Dyduch, Ewa
Szymajda, Agnieszka
Gołąbek-Jonak, Patrycja
Bora, Anna
Biesiadecka, Magdalena
Mihilewicz, Stanisław
Żuchowska-Skiba, Dorota
Baraniewicz, Danuta
Brudniak, Monika
Buczek, Agnieszka
Sikorski, Jacek
Masłowska, Monika
Michalczyk, Anna
Wolska, Danuta
Superson, Barbara
Pasteczka, Magdalena
Bidziński, Karol
Olszewski, Sławomir
Kościółek, Maria
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Gunia, Grażyna
Ochman, Agnieszka
Trojańska, Małgorzata
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-999-7
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
osoby z niepełnosprawnościąrozwój osób z niepełnosprawnością
wspieranie dziecka z niepełnosprawnością
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań
profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością,
stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi
na pytania: Jaki powinien być kierunek wspierania dziecka/osoby dorosłej
z niepełnosprawnością w biegu jej życia? Które metody i formy pomocy
sprzyjają normalizacji jakości życia w określonych uwarunkowaniach czasowo-
przestrzennych, doświadczanych subiektywnie? Odpowiedzi na te i inne
pytania są treścią tekstów opracowanych przez teoretyków pedagogiki specjalnej
oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, pedagogów-terapeutów,
którzy na co dzień pracują z osobami z niepełnosprawnością i ich
rodzinami. Propozycje rozwiązań w obszarze wspierania społecznego osób
z różnymi rodzajami niepełnosprawności w ujęciu historycznym, normatywnym,
funkcjonalnym i innowacyjnym mają ułatwić zrozumienie zróżnicowanych
potrzeb w zakresie wspomagania rozwoju tych osób i osiągania przez nie
lepszej jakości życia.
Kolejny tom książki ma podtytuł: wobec tradycji i innowacji. Powrót do
źródeł oznacza refleksję nad dorobkiem tych obszarów naukowych, które
ukształtowały obraz współczesnej teorii i praktyki działań profilaktyczno-
-wspierających rozwój osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych.