Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGunia, Grażynapl
dc.contributor.authorOchman, Agnieszkapl
dc.contributor.authorTrojańska, Małgorzatapl
dc.contributor.authorDormus, Katarzynapl
dc.contributor.authorZaorska, Marzennapl
dc.contributor.authorTwardowski, Andrzejpl
dc.contributor.authorParys, Katarzynapl
dc.contributor.authorCzyż, Annapl
dc.contributor.authorDyduch, Ewapl
dc.contributor.authorSzymajda, Agnieszkapl
dc.contributor.authorGołąbek-Jonak, Patrycjapl
dc.contributor.authorBora, Annapl
dc.contributor.authorBiesiadecka, Magdalenapl
dc.contributor.authorMihilewicz, Stanisławpl
dc.contributor.authorŻuchowska-Skiba, Dorotapl
dc.contributor.authorBaraniewicz, Danutapl
dc.contributor.authorBrudniak, Monikapl
dc.contributor.authorBuczek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorSikorski, Jacekpl
dc.contributor.authorMasłowska, Monikapl
dc.contributor.authorMichalczyk, Annapl
dc.contributor.authorWolska, Danutapl
dc.contributor.authorSuperson, Barbarapl
dc.contributor.authorPasteczka, Magdalenapl
dc.contributor.authorBidziński, Karolpl
dc.contributor.authorOlszewski, Sławomirpl
dc.contributor.authorKościółek, Mariapl
dc.contributor.editorGunia, Grażynapl
dc.contributor.editorOchman, Agnieszkapl
dc.contributor.editorTrojańska, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2023-12-20T13:02:32Z
dc.date.available2023-12-20T13:02:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-83-7271-999-7
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12663
dc.description.abstractNiniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na pytania: Jaki powinien być kierunek wspierania dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością w biegu jej życia? Które metody i formy pomocy sprzyjają normalizacji jakości życia w określonych uwarunkowaniach czasowo- przestrzennych, doświadczanych subiektywnie? Odpowiedzi na te i inne pytania są treścią tekstów opracowanych przez teoretyków pedagogiki specjalnej oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, pedagogów-terapeutów, którzy na co dzień pracują z osobami z niepełnosprawnością i ich rodzinami. Propozycje rozwiązań w obszarze wspierania społecznego osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w ujęciu historycznym, normatywnym, funkcjonalnym i innowacyjnym mają ułatwić zrozumienie zróżnicowanych potrzeb w zakresie wspomagania rozwoju tych osób i osiągania przez nie lepszej jakości życia. Kolejny tom książki ma podtytuł: wobec tradycji i innowacji. Powrót do źródeł oznacza refleksję nad dorobkiem tych obszarów naukowych, które ukształtowały obraz współczesnej teorii i praktyki działań profilaktyczno- -wspierających rozwój osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 764pl
dc.subjectosoby z niepełnosprawnościąpl
dc.subjectrozwój osób z niepełnosprawnościąpl
dc.subjectwspieranie dziecka z niepełnosprawnościąpl
dc.titleTeoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1pl
dc.typeBookpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord