Przeglądaj według tematu "educational linguistics"
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
-
Definicja językowo-kulturowa w diagnozowaniu wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych
(2002)Przedmiotem pracy doktorskiej było ukazanie możliwości zastosowania zaproponowanych przez J. Anusiewicza definicji językowo - kulturowych w lingwoedukacyjnej diagnozie wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych. Dzięki ... -
Edukacyjna teoria języka jako doświadczenie uczenia się wybranych elementów leksykalnych w szkole
(2017)The article presents the educational approach to the theory of language from the perspective of educational linguistics. It describes the experience of learning and acquiring the vocabulary from the social-moral field. ... -
Formy pierwszej i drugiej osoby w dyskursie szkolnym : (studium pragmalingwistyczne)
(2008)Celem rozprawy jest próba analizy i klasyfikacji pragmatyczno-semantycznej form pierwszej i drugiej osoby czasowników występujących w kontekście dyskursu edukacyjnego. Rozprawa składa się z dwóch części (teoretycznej i ... -
Kategoria przypadka w dyskursie wczesnoszkolnym : gramatyka, semantyka, pragmatyka
(2004)Rozprawa stanowi próbę ukazania akwizycji kategorii przypadka (dopełniacza parametrycznego i metaforycznych użyć biernika z przyimkiem "na") u uczniów w młodszym wieku szkolnym. Praca ta mieści się w kręgu kognitywnej ... -
Konstrukcje orzeczenia modalnego w wypowiedziach dzieci w wieku przedszkolnym : ujęcie lingwoedukacyjne
(2011)Celem rozprawy jest próba interpretacji orzeczenia modalnego z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska akwizycji polega na: wyznaczeniu stopnia opanowania konstrukcji orzeczenia modalnego z ... -
Lingwistyka edukacyjna a neurobiologia procesu uczenia się
(2016)The paper shows the role of neurobiological foundations of the process of learning in educational linguistics. Knowledge from the sphere of neurobiology not only completes but also changes the way of perceiving linguistic ... -
Odchylenia od norm ortograficznych w wypracowaniach uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych : próba ustalenia list frekwencyjnych
(1996)Praca charakteryzuje wyraz ortograficzny w jego relacjach do innych rodzajów wyrazów: fonetycznego, fonologicznego, gwarowego, obcego itp. Analiza 2500 wypracowań uczniów metodami statystycznymi pokazuje frekwencję ... -
Prawidłowości tworzenia i odbioru metafor w języku uczniów : ujęcie lingwistyczno-edukacyjne
(2006)Rozprawa jest próbą spojrzenia na metaforę uczniowską z pozycji Analizę metafor uczniowskich przeprowadzono z punktu widzenia kognitywizmu - (podział metafor wg propozycji J. Lakoffa i M. Johnsona na m. ontologiczne, ... -
"Wolność-niewola" - wzbogacanie struktur semantycznych w języku uczniów gimnazjum
(2009)Temat pracy koncentrował się wokół języka wartości. Przyjęta procedura badawcza zmierzała nie tylko do diagnozy rozumienia i wartościowania wolności i niewoli, lecz także do pogłębienia struktur semantycznych obu pojęć w ...