Search
Now showing items 1-6 of 6
Nauczyciele w materiałach źródłowych archiwów Wilna i Lwowa
(Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [86]-98 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3), 2014)
Analysis of sources found in the archives of Wilno and Lwów constitutes a way to
enriching the knowledge about teachers at the onset of the 20th century and in the Second
Republic of Poland. The query that the author of ...
Droga do zawodu nauczycielskiego w dobie KEN i dziś – różnice i podobieństwa
(2014)
The study presented hereby reveals legal, economic, organizational and substantive
considerations, which accompanied and accompany the way of gaining teacher profession
in the decade of The Commission of National Education ...
Nauczyciel Komisji Edukacji Narodowej: ideał a rzeczywistość
(2014)
One of the key tasks of The Commission of National Education was to precisely define
the role of a teacher. The Commission emphasized the importance of education and
the relative lack of interest in the prospective ...
Zapomniane (?) inspiracje dla wychowania
(2014)
This article is an attempt made to confront educational approaches presented by Plato, Aristotle, and Kant with modern educational system. By referring to the former educational ideas the author wanted to draw attention ...
Rola i znaczenie edukacji psychologicznej nauczycieli w kontekście zmian społeczno-kulturowych w Polsce
(2014)
The article presents an analysis of the socio-cultural changes in Poland after 1989 in the
context of changes of the identity of young people and new educational forms resulting from
it. For several years there are ...
Nauczyciel – wyzwania, nowy profil kwalifikacji zawodowych
(2014)
Warto podjąć próbę zmierzenia się z rzeczywistością w kontekście realiów przyjętych norm
etycznych i ekologicznych biorąc pod uwagę wyposażenie nauczyciela w nowy profil kwalifikacji
zawodowych. Obecne wyzwania, które ...