Zapożyczenia z języków romańskich – gorsze zapożyczenia? Rola galicyzmów i italianizmów w nauczaniu języka polskiego jako obcego
View/ Open
Author:
Jasińska, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 121, Studia de Cultura 4 (2012), s. [171]-179
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
język polski jako obcyzapożyczenia z języków romańskich
nauczanie słownictwa
rozumienie tekstu
transfer pozytywny i negatywny
autonomia w uczeniu się języków obcych
polish as a foreign language
borrowings from Roman languages
teaching vocabulary
positive and negative transfer
autonomy in learning of foreign languages
Date: 2012
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This article is an attempt to draw readers’ attention on the role of borrowings from Roman
languages in teaching Polish as a foreign language. Those borrowings are a large, but still
underestimated group in lexical supply of Polish. Author has shown the results of her research
concerning ability to recognize Roman borrowings among people learning Polish as a foreign
language at basic level and her conclusions made from the research.