• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Czasopisma Naukowe
    • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
    • Studia de Arte et Educatione
    • Studia de Arte et Educatione 4
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Czasopisma Naukowe
    • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
    • Studia de Arte et Educatione
    • Studia de Arte et Educatione 4
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    O możliwości pojmowania dzieła wizualnego jako wypowiedzi. Pomiędzy językoznawstwem, hermeneutyką i fenomenologią

    Thumbnail
    View/Open
    O możliwości pojmowania... (1.985Mb)
    Author:
    Żywot, Anna
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 69, Studia de Arte et Educatione 4 (2009), s. [30]-37
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Date: 2009
    Metadata
    Show full item record
    Description:
    Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
    Abstract
    In the beginning of the article, an attempt is made to identify the differences between phenomenological and hermeneutic attitudes to an artwork. Then the questions concerning the integral inclusion of interpretation to the artwork, the role of the author and the experiencing subject are asked. The conclusion is connected with the linguistic definition of utterance. As the dual language code (conditioning the existence of text-discourse) does not exist in visual art, the understanding of an artwork as an utterance is possible only in the case of inclusion of the verbal interpretation in the artistic structure.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/10166
    Collections
    • Studia de Arte et Educatione 4

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.