• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O możliwości pojmowania dzieła wizualnego jako wypowiedzi. Pomiędzy językoznawstwem, hermeneutyką i fenomenologią

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
O możliwości pojmowania... (1.985MB)
Autor:
Żywot, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 69, Studia de Arte et Educatione 4 (2009), s. [30]-37
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
In the beginning of the article, an attempt is made to identify the differences between phenomenological and hermeneutic attitudes to an artwork. Then the questions concerning the integral inclusion of interpretation to the artwork, the role of the author and the experiencing subject are asked. The conclusion is connected with the linguistic definition of utterance. As the dual language code (conditioning the existence of text-discourse) does not exist in visual art, the understanding of an artwork as an utterance is possible only in the case of inclusion of the verbal interpretation in the artistic structure.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10166
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image