• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Architektura i pojęcie wypowiedzi

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Architektura i pojęcie... (2.000MB)
Autor:
Jasińska, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 69, Studia de Arte et Educatione 4 (2009), s. [42]-47
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article is an attempt at establishing whether architecture lends itself to “reading”. The reflections were inspired by the digressions on architecture and the print contained in the novel „Cathedrale Sainte Marie de Paris” by Victor Hugo. This outstanding representative of Romanticism in literature made a point that well before the invention of the print architecture played the role of the chronicler of human history. Importantly, the invention of print spelled the death of architecture, which had no superiors to follow that hallmark invention. Hugo ascribes a particular role to the Gothic style. The article outlines the standing of the European architecture in Hugo’s time, devoting considerable space to the Neo-Gothic in a variety of its representations (a style that featured prominently in the architecture of the epoch). However, this presentation is not merely an attempt to show formal differences, but predominantly to illuminate the different perceptions of architecture in the Middle Ages and in Romanticism. The linguistic code that enables the “reading” of architecture receives emphasis in the reflections. The author concludes by presenting several examples of “reading” the architecture of the 19th and 20th centuries and of today.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10168
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2009, Studia de Arte et Educatione 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image