• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of national legends in the process of shaping the identity of children and teenagers

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The role of national... (1.307MB)
Autor:
Matras-Mastalerz, Wanda
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 211, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 14 (2016), s. [366]-377
Język: en
Słowa kluczowe:
national legends
books for children
neolegends
urban legends
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article contains the results of research on the impact of traditional national legends on social and local identity development of children and teenagers. Thanks to legends, first passed down in oral form, then written, past can be witnessed in the present, and is the cultural heritage of the nation, region, and the city. Legends, in spite of their fairy-like illusion, provide children with answers related to the history of their country, its rulers, national heroes, and strengthen the sense of security, as well as comprise the cultural heritage of a nation. Traditional Polish legends were the subject of numerous changes over the course of years, and on their basis neolegends were created, including urban legends. Encouraging children to read legends and create their own neolegends in forms of narrative and artistic expressions, impels them to carefully observe their region, supports the development of imagination and activates creative processes. Carefully chosen legends, in accordance with a child’s age, not only hold educational values, but also educate by promoting noble values.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10337
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 14
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image