• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 7/2019
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 7/2019
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dimensions of Education for Peace: Theory, Spaces and Actors. Experiences from Mexico

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dimensions of Education... (199.7KB)
Autor:
Zhizhko, Elena Anatolievna
Źródło: Labor et Educatio. 2019, nr 7, s. [43]-59
Język: en
Słowa kluczowe:
Mexican education system
education for peace
epistemological foundations of the education for peace
complex thinking paradigm
key competences for peace education
meksykański system edukacji
edukacja na rzecz pokoju
epistemologiczne podstawy edukacji na rzecz pokoju
złożony paradygmat myślenia
kluczowe kompetencje w edukacji pokoju
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This article exhibits the results of a documentary-bibliographic pedagogical study, whose goal was to present the general panorama of the evolution of the epistemological and institutional foundations of the education for peace and its promotion in Mexico. The author found that a complex thinking paradigm constitutes the theoretical foundation of the education for peace; according to it the education must become increasingly complex, with subject-subject relationships in the classroom where knowledge is not “deposited” in the empty student-recipient, but rather is conditioned and stimulated by its acquisition, promoting creativity, critical thinking, the student’s autonomous work. In the Mexican education system, a culture for peace is being raised in the student through the development of their intellectual curiosity and analytical intelligence, their ability to find not-standardized solutions, alternatives to problems, their ability to assimilate the discourse of others, rethink their own discourse, eliminate prejudices, be able to empathize, to listen actively, to accept criticism in a constructive and non-destructive way, be capable of self-training, self-organization, being sensitive to the experience of the Other.
 
W tym artykule przedstawiono wyniki badań pedagogicznych dokumentalno- bibliograficznych, których celem była ogólna panorama ewolucji epistemologicznych i instytucjonalnych podstaw edukacji na rzecz pokoju i jej promocji w Meksyku. Autor stwierdził, że teoretyczne podstawy edukacji na rzecz pokoju jest złożonym paradygmatem myślenia, zgodnie z którym edukacja musi stać się coraz bardziej złożoną relacją podmiot-przedmiot w klasie, gdzie wiedza nie jest „deponowana” u pustego ucznia-odbiorcy, ale jest raczej uwarunkowane i stymulowane przez jego nabycie, promowanie kreatywności, krytycznego myślenia, samodzielnej pracy studenta. W meksykańskim systemie edukacji buduje się kulturę pokoju u ucznia poprzez rozwijanie jego intelektualnej ciekawości i inteligencji analitycznej, jego umiejętności znajdowania niestandardowych rozwiązań, alternatyw dla problemów, jego zdolności do asymilacji dyskurs innych, poznaj swój własny dyskurs, wyeliminuj uprzedzenia, umieć wczuć się, słuchać aktywnie, akceptować krytykę w sposób konstruktywny i nieniszczący, być zdolnym do samokształcenia, samoorganizacji, wrażliwości do doświadczenia Innego.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10399
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Labor et Educatio ; Nr 7/2019

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image