• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wśród staropolskich historyków szkolnictwa

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wśród staropolskich historyków... (285.0KB)
Autor:
Ryś, Jan
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 77, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2 (2010), s. [15]-23
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The presented text is an introduction to research planned in a wider scope, the aim of which will be an analysis of the old Polish achievements in the history of schools, and a reconstruction of the actual knowledge of the society of that time, concerning the history of education. The beginnings of the Polish educational-historical writings were connected with the Cracow Academy, and mainly concerned its past and its contemporary situation. Since the end of the 16th century, when disagreements with the Jesuits grew stronger, the number of such works increased rapidly. The history of other schools in Poland was poorly known, which also refers to the Academy of Vilnius and the Academy of Zamość. Also the works concerning convent schools and schools of other religious denominations were rather modest. In the written legacy of the Old Polish period, there are no educational-historical works that would offer more significant scientific value. These works were usually papers concerning the contemporary problems of particular schools, printed documents and curricula. Several works of a wider scope appeared first at the end of the 16th century, but it was the 17th century that was the first period of scientific approach to the history of Polish schools.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10492
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image