Sposoby przezwyciężania interferencyjnych błędów gramatycznych w procesie praktycznego nauczania języka rosyjskiego na III roku studiów rusycystycznych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zając-Knapik, Halina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [168]-178
Język: pl
Słowa kluczowe:
language errorinterference
linguistic information quanta
didactic experiment
translation exercises
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The author of the article discusses problems connected with the notion of a language error,
the phenomenon of interference in the psychological aspect and presents concrete solutions
in the sphere of overcoming interference errors at classes of practical Russian language
teaching in the third year of Russian philology studies. The basis of the author’s conception is
the grammar material presented in the form of linguistic information quanta (rules, syntactic
structures, some inflexion paradigms). The author presents three kinds of linguistic information
quanta: abstract-symbolic, interrogative and exemplary ones.