• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sposoby przezwyciężania interferencyjnych błędów gramatycznych w procesie praktycznego nauczania języka rosyjskiego na III roku studiów rusycystycznych

Thumbnail
View/Open
Sposoby przezwyciężania... (336.6Kb)
Author:
Zając-Knapik, Halina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [168]-178
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
language error
interference
linguistic information quanta
didactic experiment
translation exercises
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The author of the article discusses problems connected with the notion of a language error, the phenomenon of interference in the psychological aspect and presents concrete solutions in the sphere of overcoming interference errors at classes of practical Russian language teaching in the third year of Russian philology studies. The basis of the author’s conception is the grammar material presented in the form of linguistic information quanta (rules, syntactic structures, some inflexion paradigms). The author presents three kinds of linguistic information quanta: abstract-symbolic, interrogative and exemplary ones.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10742
Collections
  • 2015, Studia Russologica 8
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image