• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • Szukaj
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 16

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Wielodyscyplinarny model stymulowania rozwoju językowego dziecka 

Siedlaczek-Szwed, Aleksandra; Jałowiecka-Frania, Agata (2016)
The article presents issues connected with intentional, systematic and comprehensive stimulation of language development in children. The authors emphasise the importance of parental role in the process. They claim it is ...
Thumbnail

Transdyscyplinarne standardy diagnozy i terapii osób z zaburzeniami słuchu i komunikacji 

Gunia, Grażyna (2016)
The aim of the study is a theoretical reflection on the diagnosis and speech therapy from the perspective of various disciplines. Attention was paid to two issues: 1. The interdisciplinary naturę of harmonize standards of ...
Thumbnail

Neurobiologiczne mechanizmy nabywania systemu językowego 

Michalczyk, Anna (2016)
The ability to use a language is one of the most characteristic skills for human beings. Its mastery begins with the earliest months of child's life and is determined by many factors. The higher the linguistic competence, ...
Thumbnail

Rodzice wobec diagnozy dziecka niesłyszącego 

Plutecka, Katarzyna (2016)
In the article the author deals with the problem of diagnosing a deaf child. The main purpose of this article is to present parents’ reactions to the diagnosis of child's hearing impairmenL The author emphasizes that the ...
Thumbnail

Zastosowanie zasad neurodydaktyki w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z wykorzystaniem gier planszowych 

Masłowska, Monika (2016)
The article deals with theoretical considerations on the application of the rules of neurodidactics in the therapy of children with intellectual disabilities with the use of board games. The article begins with the ...
Thumbnail

Zastosowanie techniki EEG i QEEG w diagnozie osób z zespołem Downa 

Lubińska-Kościółek, Elżbieta (2016)
The article presents basie information about EEG/QEEG techniąues and possibilities of using them in the process of planning of rehabilitation of people with Down syndrome. Research conducted in various research centers and ...
Thumbnail

The Neuroscience of Sign Language 

Kotowicz, Justyna (2016)
Current brain damage and neuroimaging research have shed some light on the neuronal network of the sign language processing. Similar manifestations of the left-sided sign language hemispheric specialization was observed ...
Thumbnail

Kinect w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną - rozwiązania praktyczne 

Piotrowska-Madej, Klaudia; Wójcik, Patryk; Madej, Łukasz (2016)
The purpose of this article is to present the opportunities and benefits of usingKinect motion sensor for the treatment of people with intellectual disabilities. The publication discusses the developed and implemented, for ...
Thumbnail

Oddziaływania rewalidacyjne w świetle badań neurobiologicznych 

Lichtańska, Katarzyna (2016)
The new approach to special pedagogy is related to modern neurobiology fmdings and reports on innovation in education and technology. Designing of therapeutic interactions is currently supported by brain research and ...
Thumbnail

Applying Algorithmic Reasoning in Education of Deaf Children 

Zielińska, Jolanta (2016)
This paper deals with the process of learning and memory development in children with repair impairments, relative to information processing and storage theories. The presented research clearly shows that applying algorithmic ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

Wybierz

AutorBombińska-Domżał, Anna (1)Brzdęk, Ewa (1)Czyż, Anna (1)Gunia, Grażyna (1)Jagodzińska, Diana (1)Jałowiecka-Frania, Agata (1)Kossewska, Joanna (1)Kotowicz, Justyna (1)Lichtańska, Katarzyna (1)Lubińska-Kościółek, Elżbieta (1)... zobacz więcejTematdiagnosis (2)intellectual disability (2)neurodidactics (2)special educational needs (2)a person with impaired speech and hearing (1)Asperger syndrome (1)autism (1)behavioral therapy (1)bilingualism (1)board games (1)... zobacz więcejData wydania2016 (16)Has File(s)
Yes (16)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image