Zastosowanie zasad neurodydaktyki w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z wykorzystaniem gier planszowych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Masłowska, Monika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [105]-112
Język: pl
Słowa kluczowe:
neurodidacticsboard games
intellectual disability
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article deals with theoretical considerations on the application of the rules of neurodidactics in the therapy of children with intellectual disabilities with the use of board games. The article begins with the introduction of the meaning of knowledge on the topie of brain functioning while leaming to plan a course for special care school. Subseąuently, the most important assumptions of neurodidacticsand their importance for maintaining and developing the cognitive curiosity of the pupils were characterized. Later on, the methodological basics of constructing board games in the therapy of children with intellectual disabilities were discussed. The finał part shows the impact of games and their construction on the development of children. The article ends with a summary and conclusions.