Applying Algorithmic Reasoning in Education of Deaf Children
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zielińska, Jolanta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [60]-67
Język: en
Słowa kluczowe:
computerhearing loss
information
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
This paper deals with the process of learning and memory development in children with repair impairments, relative to information processing and storage theories. The presented research clearly shows that applying algorithmic thinking by familiarizing this group of children with computers can help bridge educational gaps caused by hearing disorders. The paper covers the theoretical basis of the problem, as well as the course and most important results of an empirical study devoted to analyzing the presented issues.